Aegean Future Labs

Tags
TagsItems
Τοποθεσία

Λέσβος, Χίος, Σύρος, Ρόδος, Σάμος, Λήμνος

Κατάσταση

Σε εξέλιξη

Η δράση

Η δράση στοχεύει στην οργάνωση και λειτουργία ψηφιακών κέντρων γνώσης και καινοτομίας (Future Labs- FL), στη λογική της οργάνωσης των Future Classroom Labs (FCL) σε ζώνες μάθησης και δημιουργικότητας (μια πρωτοβουλία της Ε.Ε. και αντίστοιχες υλοποιήσεις σε αρκετές χώρες, European Schoolnet, 2016), που θα αναπτύξουν ζώνες δημιουργίας, παρουσίασης και διάδρασης ως βασικές υποδομές για την προώθηση της καινοτομίας, νέων πρακτικών εργασίας και εκπαίδευσης.

Με εστίαση στον Τομέα του πολιτισμού/τουρισμού και της τοπικής-περιφερειακής επιχειρηματικότητας. Μέσα από αυτές τις ζώνες, τα μέλη της ακαδημαϊκής και τοπικής κοινότητας θα συνεργάζονται, σε ένα συνεκτικό και δημιουργικό πλαίσιο, με βασικούς άξονες α) την παραγωγή ψηφιακά εμπλουτισμένου περιεχομένου για τον πολιτιστικό, τουριστικό και επιχειρηματικό τομέα, β) την έρευνα, βασική/εφαρμοσμένη, σε επαγγελματικά πεδία και γ) την εκπαίδευση/κατάρτιση κοινωνικών και επαγγελματικών ομάδων, με στόχο την εισαγωγή καινοτόμων πρακτικών ψηφιακής τεχνολογίας σε ιδιαίτερους επαγγελματικούς τομείς.

Τα εργαστήρια του μέλλοντος (Future Labs), μέσα από τις διαφορετικές ζώνες μάθησης και δημιουργικότητας, αποτελούν ένα μοναδικό, για τα ελληνικά δεδομένα (ανήκοντας ταυτόχρονα σε ένα ευρωπαϊκό δίκτυο ανάλογων εργαστηρίων σε άλλες 15 χώρες), φυσικό αλλά και εικονικό χώρο συνάντησης και συνεργασίας, μεταξύ όλων των εμπλεκομένων για τη στήριξη και προβολή, τόσο του βασικού πρωτογενούς προϊόντος του τόπου (φυσικό περιβάλλον, πολιτιστική κληρονομιά και πολιτισμός), όσο και την καθημερινή κουλτούρα και εμπειρία του πολίτη, μέσα από τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Πρόκειται για σύγχρονα εργαστήρια μάθησης που συνδυάζουν τη χρήση τεχνολογιών αιχμής (π.χ. εικονική/επαυξημένη/μικτή πραγματικότητα, ρομποτική, διαδίκτυο των πραγμάτων), τη λειτουργικότητα του μαθησιακού χώρου και τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου διδάσκοντα-μαθητή. Ταυτόχρονα, τα Future Labs, θα φέρουν σε επαφή τις αναδυόμενες τεχνολογίες με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, εφαρμόζοντας καλές πρακτικές, με τη συνδημιουργία πιλοτικών δράσεων και εφαρμογών, που δυνητικά, θα εμπνεύσουν μια νέα κουλτούρα σκέψης και εργασίας στους οργανισμούς τους. Τέλος, η δικτύωση όλων των Future Labs του Αιγαίου Πελάγους, αναμένεται να οδηγήσει στην ανάπτυξη δικτύων γνώσης και κοινοτήτων πρακτικής μεταξύ των εμπλεκομένων, αντιμετωπίζοντας προκλήσεις όπως η νησιωτικότητα, διαχέοντας τα προϊόντα/υπηρεσίες πρώτα στους χώρους μάθησης, εργασίας και τελικά στην ίδια την κοινωνία.

Η δράση στοχεύει στην οργάνωση και λειτουργία τεσσάρων ψηφιακών κέντρων γνώσης και καινοτομίας (Future Labs), που θα αναπτύξουν υποδομές (ζώνες δημιουργίας), παρουσίασης και διάδρασης για την προώθηση της καινοτομίας, νέων πρακτικών εργασίας και εκπαίδευσης με εστίαση στον τομέα του πολιτισμού/τουρισμού και της τοπικής-περιφερειακής επιχειρηματικότητας. Μέσα από αυτές τις ζώνες, τα μέλη της ακαδημαϊκής και τοπικής κοινότητας θα συνεργάζονται σε ένα συνεκτικό και δημιουργικό πλαίσιο.

[1]Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση.

Το Εργαστήριο εξυπηρετεί διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, όπως η Παιδαγωγική και Διδακτική των Μέσων, καλύπτοντας τις ερευνητικές, εκπαιδευτικές και διδακτικές ανάγκες συναφών γνωστικών περιοχών, όπως Παιδαγωγική των Μέσων-Μιντιακή Εκπαίδευση (ΜΜΕ, Κινηματογράφος, ΤΠΕ, Διαδίκτυο), Διδακτική των Μέσων και Σχεδιασμός Ηλεκτρονικού Υλικού, Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, κ.ά. Η σχετική τεχνογνωσία έχει αποκτηθεί τόσο στο πλαίσιο της ομάδας «Ψηφιακά Μέσα στην Εκπαίδευση και Γραμματισμός στα Μέσα», όσο και στο πλαίσιο του ΠΜΣ “Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με χρήση Νέων Τεχνολογιών” και αναφέρεται σε δύο κεντρικές διαστάσεις, που αποτελούν τη βάση της συγκεκριμένης πρότασης: α) την παραγωγή οπτικοακουστικών προϊόντων και β) τη δημιουργία ψηφιακών εμπειριών. Η ερευνητική ομάδα αποτελείται από μέλη ΔΕΠ και ΕΔΙΠ του Τμήματος, μέλη ΔΕΠ του ΕΚΠΑ και του ΠΑΔΑ, καθώς και νέους ερευνητές που σχετίζονται με τομείς ενδιαφέροντος όπως η επιχειρηματικότητα, οι οπτικοακουστικές παραγωγές, η επαυξημένη πραγματικότητα και ο πολιτισμός και η άυλη κληρονομιά.

[2]ΠΑ_ΤΕΠΑΕΣ_ΕΕΚΕ Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Εργαστήριο Εκπαιδευτικών και Κοινωνικών Ερευνών

Σκοπός του εργαστηρίου είναι η στήριξη του ερευνητικού και επιστημονικού έργου με τα πλέον σύγχρονα μέσα. Ένας από τους σημαντικούς στόχους του εργαστηρίου είναι η μελέτη των κοινωνικών διαστάσεων της τεχνολογίας στα σύγχρονα κοινωνικά και εκπαιδευτικά φαινόμενα. Το Εργαστήριο στεγάζεται σε χώρο περίπου 40τ.μ., διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και εξειδικευμένη ομάδα τεχνικής στήριξης. Από το 2004 υποστηρίζει διαδικασίες e-learning του ΤΕΠΑΕΣ, με σχεδιασμό και διαχείριση μέσω του WebCT (πλατφόρμας LMS) τόσο Τμηματικών όσο και Ιδρυματικών δράσεων. Στην πορεία των τελευταίων 15 χρόνων υποστήριξε και εξακολουθεί να υποστηρίζει μεταπτυχιακά προγράμματα και προγράμματα δια βίου μάθησης, τόσο τεχνικά, όσο και ερευνητικά. Παράλληλα στο πλαίσιο του εργαστηρίου λειτουργεί ερευνητική ομάδα με μακροχρόνια εμπειρία στην έρευνα και αξιοποίηση εικονικών κόσμων στην εκπαίδευση (στο πλαίσιο του ΠΜΣ “Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης”), ανάπτυξη και υλοποίηση εκπαιδευτικών εφαρμογών ιδιαίτερα στην εκπαίδευση ενηλίκων και επαγγελματική κατάρτιση, καθώς και στην υλοποίηση συγχρηματοδοτουμένων έργων. Η ερευνητική ομάδα αποτελείται από μέλη ΔΕΠ και ΕΔΙΠ του Τμήματος, καθώς και νέους/ες ερευνητές/τριες (υποψήφιους/ες διδάκτορες και μεταδιδάκτορες) στα ερευνητικά πεδία που πραγματεύεται η συγκεκριμένη δράση. Με την αποφασιστική στήριξη του εργαστηρίου έχουν εκπονηθεί πτυχιακές και διπλωματικές εργασίες φοιτητών, καθώς και πλούσιο έργο στην αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Ο εξοπλισμός του εργαστηρίου αναμένεται να ενισχυθεί με εξοπλισμό υποστήριξης δράσεων, εφαρμογών και υπηρεσιών που σχετίζονται με τις αναδυόμενες τεχνολογίες VR/AR καθώς και κινητών συσκευών. Ο εξοπλισμός αυτός έχει συνδεθεί με την εκπόνηση δύο μεταδιδακτορικών ερευνών, ενώ αναμένεται να διευρύνει την έρευνα και προς νέες σημαντικές κατευθύνσεις της εκπαιδευτικής έρευνας.

Βιτσιλάκη Χρυσή

Καθηγήτρια στο τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού

Σοφός Αλιβίζος

Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Κοκολάκης Σπύρος

Καθηγητής στο τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων

Λεκάκου Μαρία

Καθηγήτρια στο τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών

Καλλονιάτης Χρήστος

Καθηγητής στο τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας

Γκατζιώνης Κωνσταντίνος

Αν. Καθηγητής στο τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής

Kavasalis Petros

Associate Professor of the department of Financial and Management Engineering

Καβάσαλης Πέτρος

Αν. Καθηγητής στο τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης

Κάργας Παναγιώτης

ΕΤΕΠ στο τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας

Παπαιωάννου Γρηγόρης

Υπ.Διδάκτορας

Μαραγκουδάκη Σοφία-Νιόβη

Υπ.Διδάκτορας

Βολακάκη Μαρία-Γαρυφαλλιώ

Μεταπτυχιακός

Σπάθης Αλέξανδρος

ΕΤΕΠ στο τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας

Αζαριάδης Φίλιππος

Καθηγητής στο τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων

Κώστας Απόστολος

ΕΔΙΠ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Τσιγάρος Θεολόγος

ΕΔΙΠ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Ταψής Νικόλαος

ΕΔΙΠ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Κουρουτσίδου Μαρία

ΕΔΙΠ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

team-m
Τζόρτζογλου Φίλιππος

Υπ.Διδάκτορας

team-m
Κανύχης Παναγιώτης

Υπ.Διδάκτορας

Σπύρου Σπύρος

Υπ.Διδάκτορας

team-fm
Γαλάνη Σοφία

Υπ.Διδάκτορας

team-m
Παππάς Ραφαήλ-Ανδριανός

Υπ.Διδάκτορας

Ρουσάκη Φεβρωνία

Εξ. Εμπειρ.

Σαλτίδου Ευθυμία

Εξ. Εμπειρ.

Στεφάνογλου Στεφανία

Μεταπτυχιακός

Φιλιππίδου Μυρτώ – Κυριακή

Μεταπτυχιακός

Ρέγα Γεωργία

ΕΞ ΕΜΠΕΙΡ

Κόβας Νίκος

ΕΞ. ΕΜΠΕΙΡ.

Στοιχεία επικοινωνίας

Υπεύθυνη δράσης:
Ονοματεπώνυμο: Βιτσιλάκη Χρυσή
Ιδιότητα: Καθηγήτρια
Τμήμα: Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Νησί: Ρόδος